XII Congresso Internacional de Casos Docentes em Marketing Público e Não Lucrativo

XII Congreso Internacional de Casos Docentes en Marketing Público y Sin Fines de Lucro

XII International Congress on Teaching Cases Related to Public and Nonprofit Marketing

“Innovative driving marketing for a better world. The emergence of social proposals in pandemic times”



18 de dezembro de 2020
Exclusivamente em formato virtual

18 de diciembre de 2020
Exclusivamente en formato de videoconferencia

18th of December 2020
Exclusively in video conference format

logo logo

Programa

Programa

Program

Apresentação

Presentación

Info

A Associação Internacional de Marketing Público e Não Lucrativo (AIMPN/IAPNM), em colaboração com a Escola Superior de Ciências Empresariais do Instituto Politécnico de Setúbal (ESCE-IPS), organizam o XII International Congress on Teaching Cases Related to Public and Nonprofit Marketing, com o tema “Innovative driving marketing for a better world. The emergence of social proposals in pandemic times”. O Congresso realizar-se-á a 18 de dezembro de 2020 a partir de Setúbal (Portugal) em formato virtual através da plataforma Zoom ou similar.

La Asociación Internacional de Marketing Público e No Lucrativo (AIMPN/IAPNM), en colaboración com la Escuela Superior de Ciencias Empresariales del Instituto Politécnico de Setúbal (ESCE-IPS), organizan el XII International Congress on Teaching Cases Related to Public and Nonprofit Marketing, com o tema “Innovative driving marketing for a better world. The emergence of social proposals in pandemic times”. El Congreso se realizará el 18 de diciembre de 2020 desde Setúbal (Portugal) en formato virtual através de la plataforma Zoom o similar.

The International Association of Public and Non-Profit Marketing (AIMPN / IAPNM), in association with the College of Business Administration of the Polytechnic Institute of Setúbal (ESCE-IPS), is organizing the XII International Congress on Teaching Cases Related to Public and Nonprofit Marketing, under the theme “Innovative driving marketing for a better world. The emergence of social proposals in pandemic times”. The Congress will take place on December 18th, 2020, from Setúbal (Portugal) in a virtual format through Zoom or similar.

Temas:

  • Responsabilidade social empresarial e sustentabilidade
  • Marketing verde
  • Marketing social
  • Empreendedorismo social e inovação social
  • Modelos de negócio sustentáveis com impacto social
  • Marketing público e político
  • Marketing sem fins lucrativos
  • Digitalização e marketing com impacto social
  • Competitividade empresarial e coesão social numa perspetiva de marketing territorial
  • Economia social voltada para soluções inovadoras

Temas:

  • Responsabilidad social empresarial y sostenibilidad
  • Marketing verde
  • Marketing social
  • Emprendimiento social e inovación social
  • Modelos de negocio sostenibles con impacto social
  • Marketing público y político
  • Marketing sin fines lucrativos
  • Digitalización y marketing con impacto social
  • Competitividad empresarial y cohesión social con perspectiva de marketing territorial
  • Economia social orientada a soluciones innovadoras

Tracks:

  • Corporate social responsibility and sustainability
  • Green marketing
  • Social marketing
  • Social entrepreneurship and social innovation
  • Sustainable business models with social impact
  • Public and political marketing
  • Non-profit marketing
  • Digital and marketing with social impact
  • Business competitiveness and social cohesion from a territorial marketing perspective
  • Social economy focused on innovative solutions

Sessões Plenárias Confirmadas

Apresentação do livro:
"Case Studies on Social Marketing A Global Perspective"
Galan-Ladero, M. Mercedes, Alves, Helena (Eds.)

Desafios contemporâneos: Arte, autonomia e gestão de território dos povos indígenas Enoque Raposo, Universidade de Roraima, Brasil

Sesiones plenarias confirmadas:

Presentación del libro:
"Case Studies on Social Marketing A Global Perspective"
Galan-Ladero, M. Mercedes, Alves, Helena (Eds.)

Desafios contemporâneos: Arte, autonomia e gestão de território dos povos indígenas Enoque Raposo, Universidade de Roraima, Brasil

Confirmed Plenary Sessions

Presentation of the book:
"Case Studies on Social Marketing A Global Perspective"
Galan-Ladero, M. Mercedes, Alves, Helena (Eds.)

Contemporary challenges: Art, autonomy and management of indigenous peoples' territories Enoque Raposo, Universidade de Roraima, Brasil

Facing COVID-19 pandemic: Results from a national survey on the Portuguese nonprofit sector
Márcia Santos, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Datas

Fechas

Dates

  • Submissão do caso completo no formato definido: até 22 de novembro de 2020
  • Comunicação de aceitação/rejeição: 30 de novembro de 2020
  • Inscrição: até 6 de dezembro de 2020
  • Congresso: 18 de dezembro de 2020
  • Envío del caso completo en el formato definido: hasta el 22 de noviembre de 2020
  • Comunicación de aceptación / rechazo: 30 de noviembre de 2020
  • Inscripciones: hasta el 6 de diciembre de 2020
  • Congreso: 18 de diciembre de 2020
  • Submission of the complete case in the defined format: until November 22, 2020
  • Acceptance / rejection communication: November 30, 2020
  • Registration: until December 6, 2020
  • Congress: December 18, 2020

Call for Papers

Toda a informação sobre as modalidades de participação, assim como as instruções de submissão, oportunidades de publicação e restantes informações importantes estão reunidas no Call for Papers em Português, Espanhol e Inglês.

Toda la información sobre las modalidades de participación, así como las instrucciones de envío, oportunidades de publicación y otra información importante se recopila en Call for Papers en portugués, español e inglés.

All information about the modalities of participation, as well as the submission instructions, publication opportunities and other important information are gathered in Call for Papers in Portuguese, Spanish and English.

Organização

Organización

Organization


Comissão Organizadora

Comité Organizador

Organizing committee

Luísa Cagica Carvalho, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal (Presidente da Comissão Organizadora)

Ana Lanero-Carrizo, Universidade de Leon, Espanha

M. Isabel Sanchez-Hernandez, Universidade de Extremadura, Espanha

Duarte Xara-Brasil, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Paulo Silveira, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Sandrina Moreira, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Susana Galvão, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Vítor Barbosa, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal




Comissão Científica

Comité Científico

Scientific Committee

Ana Lanero-Carrizo, Universidade de Leon, Espanha

Arminda Paço, Universidade da Beira Interior, Portugal

Duarte Xara-Brasil, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Helena Alves, Universidade da Beira Interior, Portugal

José Luis Vázquez-Burguete, Universidade de Leon, Espanha

Luis Ignacio Álvarez González , Universidade de Oviedo

Luísa Cagica Carvalho, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

M. Isabel Sanchez-Hernandez, Universidade de Extremadura, Espanha

Marisa Ferreira, Instituto Politécnico do Porto, Portugal

Paulo Silveira, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Sandrina Moreira, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Susana Galvão, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Vítor Barbosa, Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Inscrição

Após a comunicação da aceitação do caso, todos os participantes devem fazer a sua inscrição no evento. O pagamento, quando necessário, deve ser feito préviamente (para anexar comprovativo na inscrição).

Inscrição obrigatória para todos os autores. Valores: 5 euros para estudantes e autores de casos seniores

Formulário de Inscrição

O pagamento da quota de inscrição (nos casos de inscrição não livre) deverá ser realizado por transferência bancária, com os seguintes dados:
Destinatário: Asociación Internacional de Marketing Público y No Lucrativo
Banco: Banco Santander
Direção: Ordoño II, 15, 24001-León (Espanha)
IBAN: ES68 0049 5000 1626 1640 1843
BIC/SWIFT (Banco Santander): BSCHESMMXXX

Mais informação no Call for Papers

Registro

Después de recibir la notificación de aceptación del caso, todos los participantes deben registrarse para el evento. El pago, cuando sea necesario, debe hacerse por adelantado (adjuntar comprobante al registrarse).

Registro obligatorio para todos los autores. Valores: 5 euros para estudiantes y autores de casos senior

Formulario de registro

El pago de la cuota de inscripción (en los casos de inscripción no exenta) deberá ser realizado por transferencia bancaria, con los siguientes datos:
Destinatário: Asociación Internacional de Marketing Público y No Lucrativo
Banco: Banco Santander
Direção: Ordoño II, 15, 24001-León (Espanha)
IBAN: ES68 0049 5000 1626 1640 1843
BIC/SWIFT (Banco Santander): BSCHESMMXXX

Más información en la Call for Papers

Registration

After receiving notification of acceptance of the case, all participants must register for the event. Payment, when necessary, must be made in advance (to attach proof when registering).

Mandatory registration for all authors. Values: 5 euros for students and senior case authors

Registration Form

The payment of the registration fee (in cases of non-free registration) must be made by bank transfer, with the following data:
Addressee: Asociación Internacional de Marketing Público y No Lucrativo
Bank: Banco Santander
Direction: Ordoño II, 15, 24001-León (Spain)
IBAN: ES68 0049 5000 1626 1640 1843
BIC / SWIFT (Banco Santander): BSCHESMMXXX

More information on the Call for Papers

Contactos

Contactos

Contacts

Morada

Dirección

Address

Escola Superior de Ciências Empresariais

Campus do Instituto Politécnico de Setúbal - Estefanilha

2914-503 Setúbal

Email

congressocasosaimpn@esce.ips.pt